KOnstigt ändå..

Jag har en känsla inom mig. En känsla som igentligen inte borde existera i min värld.
Detta är en känsla av missnöjdhet. En känsla som mer eller mindre finns med mig varje dag. På något sätt.
Jag kan inte komma ihåg en dag någon frågat mig hur jag mår då jag kunnat svara bra..
Det känns som om det altid är nått som tynger mig, något som altid vilar på mina axlar. Ett evigt måste.

Jag känner mig otillräcklig. På ett sätt som är jobbigt att förklara med ord.

Jag borde vara lycklig. För jag har mycket som andra saknar..

Kanske är det bara så att mycke vill ha mer?
Kanske, kanske inte.. Eller så är det för att jag lever under en ständig stress. Stress från min omgivning.
Inte från personer direkt, utan från skola, jobb, ekonomisk tillvaro.
En press att alltid behöva prestera och alltid nå upp till de krav som samhället ställer på en.

En press som skapar en känsla av att aldrig räcka till, aldrig vara tillräckligt bra.

Berömm varandra, krama varandra och visa dem i din närhet att du tycker om dem.
Dem förtjänar att veta. Kanske ka det hjälpa en bit på vägen, så dem får känna att de är bra..


Over and out..
Kommentera
Postat av: Din Gummsi

Gummsi då, så ska du ju inte känna =(

Finns här om du vill prata vännen!

2009-01-28 @ 11:34:34
URL: http://emmoo.blogg.se/
Postat av: Mårten

Lilla vännen :( så får du inte känna :( du e inte otillräcklig. Det är nog bara nån stress du känner. Kramar!!!

2009-01-29 @ 13:28:33
Postat av: Louise

Sv: Jag såg den bara på tradera så vet inte vart man kan köpa den :P

2009-01-29 @ 19:46:16
URL: http://louiseschyberg.blogg.se/
Postat av: remona

Du är inte otillräcklig gumman. Känn inte så!!!!!!!!! pussen

2009-01-31 @ 10:33:06
URL: http://Remona.bloggspace.se
Postat av: Carro

Det bästa man kan göra för att slippa den stressen är att inse att jobbet bara är ett jobb, pengar är bara pengar, skolan är bara skolan. Folk är bara folk. Ingen kan ge dig något eller ta något ifrån dig om du inte låter dem. Så sluta låta dessa saker ta så mycket energi från dig. Man ska tycka om sin omgivning, och gör man inte det så får man omprioritera. Kanske låter det "lättare än vad det är", men egentligen är det precis lika lätt som det låter. Prioritera livet istället. Jag vet hur det känns. Men låt det inte få det bästa av dig. :) Kram.

2009-02-20 @ 23:47:14
URL: http://skrolldoll.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0